אידוי קנאביס בוופורייזר

משתמשים בוופורייזר לאידוי קנאביס? דעו שהסוד הוא בטמפרטורה

נכון לא צריך להיות מדען גרעיני כדי לתפעל וופורייזר (=מכשיר אידוי), אבל יש דרך נכונה יותר ודרך נכונה פחות לאדות קנאביס. למרבה הצער לא כולם יודעי זאת אבל בפועל הסוד הוא בכיול הטמפרטורה של הוופורייזר.
בכתבה הבאה תמצאו מדריך קצר אך מקיף שיגלה לכם את כל הסודות אודות הטמפרטורה האידיאלית לאידוי סוגים שונים של קנאביס בוופורייזרים.

טרנד הוופורייזרים הגדול

זה כבר הפך לטרנד שאי אפשר להתכחש לו, היום יש כמעט בכל כיס וופורייזר ונראה שזה הדבר הכי חם (משמעות כפולה) בעולם הצריכה כיום. יש כאלו שבוחרים בוופורייזר כדי להיגמל מההרגל של עישון סיגריות רגילות, ואחרים משתמשים במכשירי אידוי למיניהם על מנת לצרוך קנאביס רפואי או לשעות הפנאי. העניין הוא, שלא רבים יודעים שיש גורם מסוים שיכול לעצב את חווית האידוי, ולדעתי הגיע הזמן לדבר עליו – טמפרטורת האידוי.

אז למה טמפרטורת האידוי כה חשובה?

הטמפרטורה משחקת תפקיד חשוב בקביעת מה אנחנו שואפים. ממש כשם שהאפקט, הטעם והאיכות של הצמח נקבעת על ידי זן הקנאביס וריכוז הקנבינואידים והטרפּנים שבו. גם להם יש מגוון נקודות אידוי רצויות והטמפרטורה שאליה נכייל את הוופורייזר תקבע איזה תמהיל של קנבינואידים וטרפּנים יתאדו ואיזה טעם נחוש.

וופורייזר
וופורייזר

סוגים שונים של קנאביס, סוגים שונים של טמפרטורת אידוי

למרבה המזל ברוב מכשירי האידוי הטמפרטורה ניתנת לכיול. אך הטמפרטורה צריכה להיקבע בהתאם למה שאתם מצפים מחוויית אידוי קנאביס במכשיר וופורייזר. כך או כך חשוב להימנע מטמפרטורות קיצוניות. אם מאדים בטמפרטורה נמוכה מדי הקנבינואידים והטרפּנים יסגרו בתוך עצמם והחוויה הצפויה היא בלתי מספקת בעליל. אם הטמפרטורה היא גבוהה מדי מאבדים קנבינואידים וטרפּנים רגישים, ואם מכיילים לטמפרטורה מאוד מאוד גבוהה, למשל מעל 250 מעלות צלסיוס, שורפים גם את ה- THC (וחבל, ממש חבל לאבד את השפעת ה-THC).

טמפרטורה כללית לאידוי קנאביס

ניתן לומר באופן כללי כי אם מכיילים וופורייזר לטמפרטורה של 180 מעלות צלסיוס על מנת לצרוך קנאביס רפואי, אפשר ליהנות מחווית אידוי הכוללת פרופיל מאוזן של קנבינואידים וטרפּנים, וכתוצאה מכך גם טעם טוב ושפע של השפעות תרפויטיות מיטיבות.
אם מאדים קנאביס בטמפרטורה העולה על 230 מעלות צלסיוס מגיעים לנקודת הבעירה ובעצם מאבדים את השפעת הקנאביס.

בנוסף בטמפרטורה כזו מסתכנים בשאיפה של תוצרי בעירה מסוכנים. יחד עם זאת, יש שטוענים כי טמפרטורה זו היא יעילה למיקסום רמות ה-THC. אז אם אתם מחפשים חווית אידוי אינטנסיבית והבריאות שלכם לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלכם, זו הטמפרטורה שלכם.
טמפרטורה הנעה בין 180 מעלות צלסיוס לבין 200 מעלות צלסיוס היא שביל הזהב; אפשר בטווח זה לקבל חוויית אידוי עם נוכחות מורגשת של HTC, תוך שמירה על האפקט של כמה מהקנבינואידים והטרפּנים.

טמפרטורת אידוי של תפרחת קנאביס בוופורייזר

טמפרטורה שנעה בין 160 מעלות צלסיוס לבין 180 מעלות צלסיוס נחשבת מתונה כאשר מאדים תפרחת של צמח קנאביס במכשיר וופורייזר. טמפרטורה של 180 מעלות צלסיוס מתאימה לאידוי של מעט תפרחת ו-200 מעלות צלסיוס זו טמפרטורה שמתאימה לכמות גדולה יותר של תפרחת. באופן כללי, טמפרטורה נמוכה מספקת חוויית אידוי המעצימה את פרופיל הקנבינואידים, וככל שנעלה את הטמפרטורה הטעמים אמנם יאבדו, אך נעלה את הנוכחות של ה-THC.

אידוי חשיש בוופורייזר

כמו באידוי של תפרחת קנאביס כך גם טמפרטורת האידוי של חשיש, מומלץ לאדות בטמפרטרה שנעה בין 160 מעלות לבין 200 מעלות צלסיוס. רק שלעיתים יש בעיות טכניות עם אידוי חשיש בוופורייזרים, החשיש נדבק למכשיר, משאיר חומר ומלכלך את מכשיר האידוי וזה אתגר לא פשוט לנקות את המכשיר לאחר אידוי חשיש. כדי להימנע מהלכלוך אפשר לרפד את תא המילוי בבד האמפ וכך לצמצם את הנזק. בכל מה שנוגע לטמפרטורה האידוי של חשיש אז הכללים הם, כאמור, בדיוק כמו אלו של אידוי תפרחת קנאביס.

אידוי מיצוי קנאביס בוופורייזר

במרבית הוופורייזרים החדשים בשוק ניתן לאדות גם מיצוי של קנאביס. אך חשוב להבין שחוויית האידוי של מיצוי קנאביס שונה מאידוי של תפרחת. מיצוי קנאביס מאודה בטמפרטורות גבוהות יותר ולא כל מכשירי האידוי יכולים להגיע לטמפרטורה הגבוהה שמחפשים חובבי ה"היי". יחד עם זאת, יש כמה וופורייזרים שכן יכולים להגיע לטמפרטורות גבוהות מספיק.

הסיבה שדרושה טמפרטורה גבוה יותר היא שלוקח זמן עד שהמיצוי נמס. אידוי מיצוי קנאביס בטמפרטורה של 315 מעלות צלסיוס ולמעלה מזה נחשב לגבוה מאוד אך הוא ערובה ל"היי" ולאידוי מקסימלי של ה-THC אך היא עלולה לגרום לשאיפה של תוצרי בעירה וזה מזיק. ההמלצה הבריאה ביותר למיצוי קנאביס היא טמפרטורה של כ-250 מעלות עד 300 מעלות צלסיוס.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *