ספורט

6 טעויות שכולם עושים בזמן אימון כושר

זה בסדר, לומדים מטעויות, במיוחד אם מנסים להתאמן לבד בלי מאמנת כושר אישית שהיא "אחת שיודעת", אבל על טעויות גם משלמים והן יכולות להפחית ביעילות האימון או ממש לגרום לנזק במקרה הגרוע יותר. קבלו טיפים חשובים כיצד להימנע מהטעויות הללו

להתחיל להתאמן בלי בדיקות מוקדמות

בחדרי כושר רבים היום מבקשים פשוט לחתום על הצהרת בריאות מבלי להביא אישור מהרופא. המון אנשים שמתחילים להתאמן בכלל לא טורחים לבצע בדיקות רפואיות כדי לוודא מה הכשירות הספורטיבית שלהם. כך אנשים אינם יכולים לדעת איזה פעילות פיזיולוגית הכי מתאימה להם או מה לחץ הדם שלהם. מומלץ לא לחפף ולפנות לקליניקה ייעודית לבדיקות הפיזיולוגיה של המאמץ.

זורמים עם תכנית אימון לא מתוכננת

המון אנשים נרשמים לחדר כושר ואין להם ראש לבנות תכנית אימונים עם מאמן מטעם המקום או לשכור אדם מוסמך שיעביר להם אימון כושר אישי. העניין הוא שלרובם אין מספיק ידע וניסיון איך מביאים את הגוף מנקודה A אל נקודה B בצורה הטובה והיעילה ביותר. יש סיכוי טוב שאימון הכושר לא יישא תוצאות מרשימות וגרוע מכך שיוביל לפגיעות ולפציעות שהן עלולות להיות אף בלתי הפיכות.

צאו מהגישה של אנחנו יודעים הכול, בקשו לקבל הנחיות נכונות במיוחד בתחילת הדרך ואם שוכרים את שירותיה של מאמנת כושר אישית אז לברר מה ההכשרה שלה, מה הניסיון שלה בתחום והאם יש חיבור טוב עמה כמובן.

אימון כושר באופן לא הדרגתי

כך לפתע נמאס לשבת על הספה ורוצים להתחיל להתאמן. זה נפלא וזה מקסים וזה מבורך, אבל הגוף לא בנוי לשינוי של 180 מעלות. על כן, לגוף יהיה קשה מאוד, שלא לומר טראומתי, להתאושש מאימון ספורט והדרך לפציעות היא קצרה מאוד.

חשוב להתאמן בהדרגה, לא לנסות להגיע לקצה גבול היכולת, לא לחקות בחדר כושר מתאמנים אחרים ולעשות בדיוק מה שהם עושים או לעשות תרגילים לפי איזו אפליקציה שהורדתם לטלפון שאינכם יודעים כלל מה טיבה. תנו לגוף להתאים את עצמו לאט לאט למאמץ הספורטיבי.

אוכלים פחות ומתאמנים הרבה

הרבה אנשים לא עושים שינוי מספיק משמעותי באורח החיים שלהם עם הכניסה לעולם האימון הגופני. הם ממשיכים לישון מעט בלילה, הם לא מקפידים על תזונה מתאימה, הם חושבים שהם הם לא יאכלו הרבה תוך כדי אימון הם בטח ישרפו יותר קלוריות, הם מתעקשים להגיע חולים לחדר כושר וכך לא רק שאין שיפור בביצועים אלא גם מתקיים הרס של תאי חלבון ושרירים.

> קבלו ייעוץ חינם על אימון EMS עם מאמן כושר אישי

חשוב להתייעץ עם רופא ספורט או מאמנת כושר אישית וגם עם תזונאית כדי לבנות תכנית שתביא בחשבון את מכלול המרכיבים של שינוי לאורח חיים ספורטיבי – שילוב בין תזונה, איכות שינה ובריאות כללית.

להתאמן תמיד בשעות הערב

רובנו מנהלים אורח חיים לא נורמלי ולכן נותר רק להתאמן בשעות הערב והלילה. תתפלאו אבל בגלל שבמהלך האימון הגוף מפריש הורמונים מסוג אנדורפינים זה יכול להפריע לו מאוד בשעות הלילה כשהוא בכלל בתהליך של הירגעות והתאוששות מכל טרדות היום. תשתדלו להתאמן דווקא על הבוקר ולהתחיל ככה את היום עם אנרגיות.

אימון באופן ספורדי ולא מאורגן

הלו"ז משתנה, התכניות משתנות, כל הזמן צצים סידורים ומה קורה? אנשים דוחפים את אימוני הספורט בכל מיני משבצות זמן שמסתדרות להם. כך קורה שבשבוע פנוי יחסית הם מתאמנים אפילו חמש פעמים ואילו בשבוע קשוח רק פעם אחת. קחו לדוגמה את הרצים שעושים שלוש פעמים בשבוע ריצה בת 5 ק"מ ופתאום בסוף השבוע כי מתפנה להם זמן דופקים ריצה של 15 ק"מ ברצף.

זה לא תקין כי העומס שנוצר על הגוף גדל משמעותית ויכול להביא לפגיעה בשלד.
זה בסיסי ביותר ליצור סדר נכון ועולה של אימונים. גם אם קורה שטסים לחופשה או נמצאים בתקופת מחלה, אז חשוב לחזור לסדירות ולנקודת ההתחלה ממנה תמשיכו להתאמן בצורה הדרגתית עד שתחזור לסדר ולמחזוריות שהם קריטיים לטובת הצלחת האימון הגופני.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *